/Files/images/11/dok.jpg

вас вітають Медичні працівники ЗДО

/Files/images/11/DSC_0010.JPG Медичне обслуговування в ЗДО здійснють Солонецька Х.К., старша медична сестра, Чередниченко В.П, лікар – педіатр дитячої міської поліклініки №16

Графік роботи медичного кабінету з 8.00-18.00

Основні завдання лікаря-педіатра і сестри медичної старшої закладу дошкільної освіти у:

1. Постійний контроль за станом здоров'я дітей; 2. Проведення обов'язкових медичних оглядів дітей; 3. Проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України; 4. Надання невідкладної медичної допомоги дітям у разі гострого захворювання або травми; 5. Здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження; 6. Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму; 7. Проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників ЗДО.

Лікар-педіатр і сестра медична старша ЗДО зобов'язані:

1. Проводити медичні огляди дітей при прийомі в ЗДО та здійснювати медичний контроль за перебігом періоду адаптації;

2. Здійснювати щоденні огляди дітей щодо виявлення у них ознак захворювань; 3. Оглядати дітей 1 раз у місяць стосовно виявлення педикульозу, грибкових захворювань, корости та інших захворювань шкіри;

4. Брати участь у плануванні та проведенні обов'язкових медичних оглядів;

5. Проводити аналіз стану здоров'я дітей за результатами обов'язкових медичних оглядів, розробляти план оздоровлення, здійснювати контроль за виконанням рекомендацій фахівців;

6. Складати план проведення профілактичних щеплень та забезпечувати його виконання;

7. Передавати дані про проведені профілактичні щеплення та результати обов'язкових медичних оглядів у лікувально-профілактичні заклади за місцем проживання та спостереження дитини;

8. Інформувати батьків і педагогічний персонал про лікувально-профілактичні заходи, проведення яких передбачається, їх результати, в тому числі профілактичні щеплення та обов'язкові медичні огляди;

9. Надавати невідкладну медичну допомогу дітям, організовувати їх госпіталізацію у разі наявності показань;

10. Вести облік медичного обладнання, лікарських засобів та виробів медичного призначення, імунобіологічних препаратів, дотримуватись правил і термінів їх зберігання та використання, забезпечувати своєчасне поповнення;

11. Здійснювати постійний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування (систематично проводити розрахунок хімічного складу та калорійності харчового раціону);

12. Брати участь у складанні щоденного меню, контролювати закладку і правильність кулінарної обробки продуктів, вихід страв, смакові якості їжі, санітарний стан харчоблоку та проводити щоденний огляд працівників харчоблоку;

13. Здійснювати контроль за організацією рухового режиму дітей, проведенням оздоровчо-фізкультурних заходів і їх впливом на організм дитини, за проведенням заходів щодо загартування;

14. Забезпечувати контроль за дотриманням режиму дня та навчальних навантажень згідно з віком дитини; профілактику травматизму, спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь, отруєнь рослинами та грибами;

15. Здійснювати заходи щодо ізоляції хворих дітей та спостереження за дітьми, які були в контакті з інфекційними хворими, та проводити протиепідемічні заходи в порядку, встановленому МОЗ України;

16. Здійснювати контроль за своєчасністю проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками ЗДО;

17. Проводити бесіди та лекції з дітьми, батьками та працівниками ЗДО щодо здорового способу життя, профілактики травматизму, інфекційних захворювань, у тому числі СНІДу та захворювань, що передаються статевим шляхом;

18. Підвищувати свою кваліфікацію.

Вести таку обліково-звітну та медичну документацію у порядку, встановленому МОЗ України:

1. Медичну карту дитини (ф.026/о) (для школи, школи-інтернату, школи-ліцею, дитячого будинку, дитячого садка).

2. Контрольну карту диспансерного нагляду (ф.030/о).

3. Карту профілактичних щеплень (ф.063/о), індивідуальну (ф.063.1/о).

4. Журнал обліку профілактичних щеплень (ф.064/о).

5. Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення (ф.058/о).

6. Журнал обліку інфекційних захворювань (ф.060/о).

7. Журнал обліку роботи з гігієнічного виховання (ф.038/о).

Для реалізації поставлених задач створені відповідні умови:
оснащено кабінет медичного персоналу; процедурний кабінет. Медичний кабінет забезпечений необхідним медичним обладнанням та лікарськими засобами. У кожній групі в наявності аптечка першої невідкладної допомоги. В усіх групах у наявності «Листки здоров’я». Щомісяця проводиться аналіз захворюваності та відвідування дітьми ЗДО.
У ЗДО створені оптимальні умови для рухової активності дітей: спортивні майданчики, які пристосовані до проведення фізкультурних занять на прогулянці. спортивні осередки в групах. осередки відпочинку та усамітнення. Спортивні, рухливі ігри, фізкультурні свята і розваги протягом року. ЗАГАЛЬНІ ЗАГАРТУВАЛЬНІ ЗАХОДИ: правильний режим дня; раціональне харчування; раціональний одяг; відповідний повітряний і температурний режим в приміщеннях; денний сон;щоденні ранкові і вечірні прогулянки.

СПЕЦІАЛЬНІ ЗАГАРТУВАЛЬНІ ЗАХОДИ:
повітряні ванни;
дихальна гімнастика;
ходьба по масажним килимкам з метою загартування і профілактики плоскостопості;
оздоровчий біг;
оздоровча ходьба;

Консультація для батьків на тему: "Як підтримати здоров’я навесні"

Нарешті прийшла весна! Ми так довго чекали на тепло, щоб розпрощатися з нескінченними застудами наших синів і до­ньок. Проте ні лагідний вітерець, ні сонечко не допомагають забу­ти про нежить, кашель, біль у горлі й вушках малюків. До застудних неприємностей приєднуються ще й весняні алергічні прояви, сезонні загострення хронічних захворювань, що потребують профілактичних заходів, як і восени.

Що має насторожити батьків

Які ж прояви нездоров’я дитини протягом осені-зими або й усього року мають насто­рожити батьків, сигналізувати про те, що слід звернутися по консультацію до лікаря?

§ Кількість епізодів хвороби

Якщо дитина хворіла ГРВІ, ГРЗ понад 6 разів за рік, вона вважається такою, що час­то хворіє, і дільничний педіатр або педіатр у дошкільному закладі має рекомендувати

план оздоровлення й профілактики. Також обов’язковою є консультація з ЛОР-лікарем.

§ Характер недуги

Якщо це часті (майже щомісяця) і тривалі (понад 14 днів) нежиті, ускладнені отитами, трахеїтами, трахеобронхітами, відвідування дитячого ЛОР-лікаря обов’язкове.

§ Утруднення носового дихання

Варто звернутися до фахівця, якщо ма­люк дихає ротом і хропе вночі, а нежить по­чинається із зелених виділень.

§ Ангіна

Якщо дитина хоча б один раз перенесла гнійну ангіну, потрібна консультація ЛОР- лікаря для виявлення та запобігання хроніч­ному тонзиліту.

§ Алергія

Якщо батьки знають, на цвіт яких рослин у сина чи доньки респіраторна алергія, тре­ба починати приймати протиалергійні засо­би за 2 тижні до передбачуваного початку їх цвітіння.

Як зміцнити дитячий організм після зими

Ну, а поки ви не потрапили на прийом до фахівців, слід уже зараз починати підтри- мувальні домашні заходи, щоб зміцнити здоров’я дитини після зимових холодів та авітамінозу.

· Вітаміни, мінерали і здорове харчування

Подбаймо про збагачення раціону хар­чування продуктами, багатими на вітаміни, мінерали і загальностимулювальні речови­ни: щодня — сезонні свіжі овочі та фрукти (цитрусові, смородина, шипшина, обліпиха, петрушка, кріп, шпинат, бобові, картопля, морква, червоний перець, помідори); м’ясо, риба, яйця, яловича печінка; молочні про­дукти (молоко, сир, твердий сир, бринза); волоські горіхи, гречані крупи.

Корисно давати дітям упродовж місяця розсмоктувати вітамінні препарати у вигля­ді гелів.

· Промивання носа і полоскання горла

Доцільно двічі-тричі на день зрошувати ніс дитини спреями з морської води, бажано

збагаченими мінералами — речовинами, корисними для відновлення слизової обо­лонки носа.

Протягом 7-10 днів варто полоскати рот дитини (яка вже вміє це робити) розчинами відварів трав (ромашки, евкаліпта, шавлії тощо) — по 1/2 склянки двічі на день.

· Свіже повітря

Збільште тривалість прогулянок і актив­них ігор на свіжому повітрі. Регулярно про­вітрюйте приміщення.

· Дихальна гімнастика

Після пробудження малюка провітріть кім­нату протягом 10-15 хвилин, поки він умива­ється та відвідує туалет. Потім, у положенні стоячи, він має покласти собі на долоньку аркуш паперу і піднести його до носа на від­стані 10-15 см. Усі вправи починаються з вдиху носом, видихи різні, але головне — спрямовані на папірець на долоньці.

Перші п’ять видихів дитина має зробити через рот, склавши губи трубочкою. Наступні п’ять — через ніс, далі — через праву ніздрю (ліву затулити) і нарешті — через ліву (праву затулити). Під час кожного видиху аркушик на долоньці має рухатися! Це важливо!

Кожного наступного дня слід додавати до цих вправ по одному вдиху та видиху. До­вівши їхню кількість до 20 разів, починайте так само поступово зменшувати її до 5 ра­зів. Загалом це триватиме місяць. Часу така гімнастика забирає небагато, а ефект її дуже відчутний!

І, звісно ж, не забуваймо про загальне загартовування.

Медичні препарати, якщо у них виник­не потреба, має призначити лікар під час прийому.

Здоров’я вам і вашим дітям!

Лекція «Формування здоров'язберігаючого середовища в закладі дошкільної освіти»

Принципом сучасної системи дошкільної освіти, виокремлено принцип оздоровчої спрямованості освітнього процесу, що є похідними від принципу гуманізації. Оздоровча спрямованість освітнього процесу визначається потребами сьогодення, хоч вона і не втрачала своєї актуальності впродовж всього періоду існування людства. Здоров’я дитини слугує базисом її виховання, навчання і розвитку. Цей принцип обумовлює здійснення моніторингу стану здоров’я дітей і реалізується через різні аспекти організації життєдіяльності дітей в умовах ЗДО (які в цілому і повинні бути спрямовані на збереження, формування та зміцнення здоров’я дітей). Реалізація зазначеного принципу повинна відбуватися на основі врахування наступних умов:

· відповідність змісту навчання, адекватність методів і засобів навчання, організаційних форм роботи віковим особливостям, інтересам та потребам дитини;

· розвиток самоцінних форм активності дитини дошкільного віку;

· варіативність застосування ефективних профілактичних, оздоровчих технологій та діагностичних методик у освітньому процесі;

· організація процесу життєдіяльності дитини у відповідності з правилами охорони її життя та здоров'я;

· адекватність самого процесу життєдіяльності дітей задекларованим основам безпечного та здорового способу життя;

· відповідність (щоденної) професійної та життєвої поведінки педагога вимогам, що забезпечують збереження і зміцнення здоров'я.

Зробити життєдіяльність дітей дошкільного віку оптимально активною, насиченою різноманітними видами діяльності, а отже цікавою і корисною – це основне завдання, що стоїть перед вихователями.

Реалізація принципу оздоровчої спрямованості в умовах ЗДО передбачає створення здоровязберігаючого середовища, тобто середовища, в якому дитині приємно і безпечно знаходитися, що стимулює її розвиток, забезпечує комфортні умови для формування здоров'я і є оптимальним для її зростання.

Ефективність створення здоровязберігаючого середовища залежить від багатьох факторів, які суттєво впливають на діяльність педагогічного колективу. В першу чергу, організація світнього процесу має ґрунтуватися на основній закономірності побудови освітнього процесу – нерозривному зв'язку та тісній взаємозалежності між провідними педагогічними категоріями: НАВЧАННЯМ, ВИХОВАННЯМ, РОЗВИТКОМ та ЗДОРОВ'ЯМ.

Забезпечення оптимальних можливостей реалізації власного потенціалу кожної дитини є одним із вагомих кроків до створення здоровязберігаючого середовища (зникає елемент невдоволення, неуспішності). З цією метою актуальності набирає застосування особистісно-значущих способів діяльності, використання диференційованих завдань різних видів і відповідальних рівнів складності та надання можливостей вибору дитиною способів досягнення визначених цілей.


Кiлькiсть переглядiв: 140