вас вітають Медичні працівники ЗДО

/Files/images/11/DSC_0010.JPG Медичне обслуговування в ЗДО здійснють Солонецька Х.К., старша медична сестра, Чередниченко В.П, лікар – педіатр дитячої міської поліклініки №16

/Files/images/medicinskiy_kabinet_ukraina_2.jpg

Хто здоровий і сміється, все тому тоді вдається!

Графік роботи медичного кабінету з 8.00-18.00

Основні завдання лікаря-педіатра і сестри медичної старшої закладу дошкільної освіти у:

1. Постійний контроль за станом здоров'я дітей; 2. Проведення обов'язкових медичних оглядів дітей; 3. Проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України; 4. Надання невідкладної медичної допомоги дітям у разі гострого захворювання або травми; 5. Здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження; 6. Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму; 7. Проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників ЗДО.

Лікар-педіатр і сестра медична старша ЗДО зобов'язані:

1. Проводити медичні огляди дітей при прийомі в ЗДО та здійснювати медичний контроль за перебігом періоду адаптації;

2. Здійснювати щоденні огляди дітей щодо виявлення у них ознак захворювань; 3. Оглядати дітей 1 раз у місяць стосовно виявлення педикульозу, грибкових захворювань, корости та інших захворювань шкіри;

4. Брати участь у плануванні та проведенні обов'язкових медичних оглядів;

5. Проводити аналіз стану здоров'я дітей за результатами обов'язкових медичних оглядів, розробляти план оздоровлення, здійснювати контроль за виконанням рекомендацій фахівців;

6. Складати план проведення профілактичних щеплень та забезпечувати його виконання;

7. Передавати дані про проведені профілактичні щеплення та результати обов'язкових медичних оглядів у лікувально-профілактичні заклади за місцем проживання та спостереження дитини;

8. Інформувати батьків і педагогічний персонал про лікувально-профілактичні заходи, проведення яких передбачається, їх результати, в тому числі профілактичні щеплення та обов'язкові медичні огляди;

9. Надавати невідкладну медичну допомогу дітям, організовувати їх госпіталізацію у разі наявності показань;

10. Вести облік медичного обладнання, лікарських засобів та виробів медичного призначення, імунобіологічних препаратів, дотримуватись правил і термінів їх зберігання та використання, забезпечувати своєчасне поповнення;

11. Здійснювати постійний контроль за якістю продуктів харчування та готових страв, технологією приготування їжі, умовами її зберігання і дотриманням термінів реалізації, виконанням норм харчування (систематично проводити розрахунок хімічного складу та калорійності харчового раціону);

12. Брати участь у складанні щоденного меню, контролювати закладку і правильність кулінарної обробки продуктів, вихід страв, смакові якості їжі, санітарний стан харчоблоку та проводити щоденний огляд працівників харчоблоку;

13. Здійснювати контроль за організацією рухового режиму дітей, проведенням оздоровчо-фізкультурних заходів і їх впливом на організм дитини, за проведенням заходів щодо загартування;

14. Забезпечувати контроль за дотриманням режиму дня та навчальних навантажень згідно з віком дитини; профілактику травматизму, спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь, отруєнь рослинами та грибами;

15. Здійснювати заходи щодо ізоляції хворих дітей та спостереження за дітьми, які були в контакті з інфекційними хворими, та проводити протиепідемічні заходи в порядку, встановленому МОЗ України;

16. Здійснювати контроль за своєчасністю проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками ЗДО;

17. Проводити бесіди та лекції з дітьми, батьками та працівниками ЗДО щодо здорового способу життя, профілактики травматизму, інфекційних захворювань, у тому числі СНІДу та захворювань, що передаються статевим шляхом;

18. Підвищувати свою кваліфікацію.

Вести таку обліково-звітну та медичну документацію у порядку, встановленому МОЗ України:

1. Медичну карту дитини (ф.026/о) (для школи, школи-інтернату, школи-ліцею, дитячого будинку, дитячого садка).

2. Контрольну карту диспансерного нагляду (ф.030/о).

3. Карту профілактичних щеплень (ф.063/о), індивідуальну (ф.063.1/о).

4. Журнал обліку профілактичних щеплень (ф.064/о).

5. Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення (ф.058/о).

6. Журнал обліку інфекційних захворювань (ф.060/о).

7. Журнал обліку роботи з гігієнічного виховання (ф.038/о).

Для реалізації поставлених задач створені відповідні умови:
оснащено кабінет медичного персоналу; процедурний кабінет. Медичний кабінет забезпечений необхідним медичним обладнанням та лікарськими засобами. У кожній групі в наявності аптечка першої невідкладної допомоги. В усіх групах у наявності «Листки здоров’я». Щомісяця проводиться аналіз захворюваності та відвідування дітьми ЗДО.
У ЗДО створені оптимальні умови для рухової активності дітей: спортивні майданчики, які пристосовані до проведення фізкультурних занять на прогулянці. спортивні осередки в групах. осередки відпочинку та усамітнення. Спортивні, рухливі ігри, фізкультурні свята і розваги протягом року. ЗАГАЛЬНІ ЗАГАРТУВАЛЬНІ ЗАХОДИ: правильний режим дня; раціональне харчування; раціональний одяг; відповідний повітряний і температурний режим в приміщеннях; денний сон;щоденні ранкові і вечірні прогулянки.

СПЕЦІАЛЬНІ ЗАГАРТУВАЛЬНІ ЗАХОДИ:
повітряні ванни;
дихальна гімнастика;
ходьба по масажним килимкам з метою загартування і профілактики плоскостопості;
оздоровчий біг;
оздоровча ходьба

/Files/images/харчування взимку.jpgКонсультація для батьків на тему:

"Як підтримати здоров’я взимку"

Змінюють пори року за ними слідом і людський організм перебудовує свою роботу. А взимку - особливо. Аби кожна пора року проходила добре та головне із міцним здоров'ям - читайте далі.Осінь-зима - зазвичай пора захворювань та нервувань батьків. Малюки кашляють, ходять із нежитем і т.д. Все цезнижений імунітет- дефіцит сонячного світла, зменшення вітамінів у раціоні.

Також взимку аби зігрітися організму необхідна енергія, котру ми черпаємо із білкових продуктів. Як же правильно скомпонувати зимове корисне меню дитини?

Дієтологи радять: обов'язковими у раціоні дітей повинны бутисирі овочі та фрукти, салати, мінімальна їх термічна обробка аби максимальна користь була використаною.Соки- бажано із місцевих, звичних фруктів (яблука, персики, гарбуз, морква), морси із журавлини, брусниці, чаї з малини та лимону.

Калій- його також повинно бути вдосталь, шукайте у таких продуктах: морська капуста, чорнослив, родзинки, горох. картопля, вівсянка, зелений горошок, буряк, чорна смородина. Яловичина, тріска, хек, скумбрія, філе кальмарів - також додадуть поживи організму.

Кальцій та магній- їх у великій кількості знайдете в молоці, сирі, горіхах, крупах, цвітній капусті та ін.

М'ясо та риба- "енергетики" для ваших діток, адже ця білкова їжа є чудовою основою раціону малюка.

Заморожені продукти

Взимку вони справжній порятунок, адже заморожування зберігає корисні речовини та вітаміни. Ягоди-фрукти можна перетирати з цукром, варити компоти та і просто додавати до каш та десертів.

Білок

Рослинного та тваринного походження - всі вкрай необхідні. Основні джерела: молоко, бобові, яйця, м'ясо риби та птиці.

Пиття

Чаї, морси, компоти, киселі, соки - не забуваймо, що наш організм на 80% складається із води. У холодну пору року питво також матиме свої особливості. Щодня в раціоні дитини повинні бути різноманітні чаї та вітамінні напої, сік, компоти, киселі, морси.

Перед сном варто запропонувати дитині склянку кефіру - користь для травної системи та зміцнення імунітету завдяки важливим бактеріям!

Здоров’я вам і вашим дітям!

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ щодо запобігання захворюваності на грип та інші ГРВЗ/Files/images/мішка.png

1. Під час високого ризику захворювання на ГРВЗ не відвідуйте місця, де можливе велике скупчення людей.

2. За можливості зведіть до мінімуму поїздки у громадському транспорті.

3. Остерігайтеся близького контакту з людьми, які мають симптоми грипу або інших ГРВЗ.

4. Часто мийте руки з милом. Якщо немає такої можливості, використовуйте спеціальні засоби для оброблення та знезараження рук.

5. Не торкайтесь слизових оболонок очей, носа, рота немитими руками.

6. При чханні та кашлі прикривайте рот одноразовою хустинкою. Забезпечте дитину такими хустинками.

7. Часто провітрюйте приміщення вдома та на роботі.

8. Уникайте поцілунків, обіймів, рукостискань тощо.

9. Не допускайте переохолодження або перегрівання організму.

10. Змащуйте слизові оболонки носа оксоліновою маззю.

11. Проводьте щоденне вологе прибирання кімнат.

12. Організовуйте собі та дитині повноцінне, вітамінізоване харчування з достатньою кількістю природних джерел вітаміну С (свіжі овочі та фрукти) та фітонцидів (часник, цибуля, імбир тощо).

13. При погіршенні самопочуття залишайтеся вдома, не займайтеся самолікуванням — викличте лікаря для обстеження та призначення ефективного лікування.

14. При появі ускладнень захворювання на грип у вас чи вашої дитини не зволікайте. Організуйте госпіталізацію з метою отримання кваліфікованої допомоги медиків./Files/images/укол.png

Лекція «Формування здоров'язберігаючого середовища в закладі дошкільної освіти»

Принципом сучасної системи дошкільної освіти, виокремлено принцип оздоровчої спрямованості освітнього процесу, що є похідними від принципу гуманізації. Оздоровча спрямованість освітнього процесу визначається потребами сьогодення, хоч вона і не втрачала своєї актуальності впродовж всього періоду існування людства. Здоров’я дитини слугує базисом її виховання, навчання і розвитку. Цей принцип обумовлює здійснення моніторингу стану здоров’я дітей і реалізується через різні аспекти організації життєдіяльності дітей в умовах ЗДО (які в цілому і повинні бути спрямовані на збереження, формування та зміцнення здоров’я дітей). Реалізація зазначеного принципу повинна відбуватися на основі врахування наступних умов:

· відповідність змісту навчання, адекватність методів і засобів навчання, організаційних форм роботи віковим особливостям, інтересам та потребам дитини;

· розвиток самоцінних форм активності дитини дошкільного віку;

· варіативність застосування ефективних профілактичних, оздоровчих технологій та діагностичних методик у освітньому процесі;

· організація процесу життєдіяльності дитини у відповідності з правилами охорони її життя та здоров'я;

· адекватність самого процесу життєдіяльності дітей задекларованим основам безпечного та здорового способу життя;

· відповідність (щоденної) професійної та життєвої поведінки педагога вимогам, що забезпечують збереження і зміцнення здоров'я.

Зробити життєдіяльність дітей дошкільного віку оптимально активною, насиченою різноманітними видами діяльності, а отже цікавою і корисною – це основне завдання, що стоїть перед вихователями.

Реалізація принципу оздоровчої спрямованості в умовах ЗДО передбачає створення здоровязберігаючого середовища, тобто середовища, в якому дитині приємно і безпечно знаходитися, що стимулює її розвиток, забезпечує комфортні умови для формування здоров'я і є оптимальним для її зростання.

Ефективність створення здоровязберігаючого середовища залежить від багатьох факторів, які суттєво впливають на діяльність педагогічного колективу. В першу чергу, організація світнього процесу має ґрунтуватися на основній закономірності побудови освітнього процесу – нерозривному зв'язку та тісній взаємозалежності між провідними педагогічними категоріями: НАВЧАННЯМ, ВИХОВАННЯМ, РОЗВИТКОМ та ЗДОРОВ'ЯМ.

Забезпечення оптимальних можливостей реалізації власного потенціалу кожної дитини є одним із вагомих кроків до створення здоровязберігаючого середовища (зникає елемент невдоволення, неуспішності). З цією метою актуальності набирає застосування особистісно-значущих способів діяльності, використання диференційованих завдань різних видів і відповідальних рівнів складності та надання можливостей вибору дитиною способів досягнення визначених цілей.


Кiлькiсть переглядiв: 242